
Elke onderneming maakt gebruik van verschillende applicaties. Denk maar aan programma’s voor facturatie of HR-administratie, centrale agenda’s, takenlijstjes, projectopvolging, e-mailsoftware of een klantendatabase.
Die applicaties verlichten uiteraard stuk voor stuk het werk in je bedrijf. Tegelijkertijd creëren ze ook nieuw werk wanneer je verschillende tools naast elkaar gebruikt. Je switcht continu van de ene naar de andere tool. Welke gegevens bevinden zich waar? En hoe gebruik je data uit het ene systeem om die vervolgens in te zetten in een andere applicatie? Praktische vraagstukken waar menig bedrijf mee worstelt.
Door verschillende tools met elkaar te verbinden en processen te automatiseren, creëer je efficiëntie. Hoe dat werkt, legden we eerder al uit in onze blog over integraties van je marketingtools. In dit artikel over het verbinden van marketingtools, gaan we dieper in op de concrete businessresultaten die je uit een sterke marketingstack haalt.
Data verzamelen, analyseren en interpreteren op één plek
Data die je dankzij integraties op één plek hebt verzameld, kun je sneller en beter analyseren. Waar je vroeger eerst handmatig data met elkaar moest verbinden, gaat dat nu automatisch op één centrale plek. Zo kom je tot inzichten die je anders misschien over het hoofd zou zien.
Vanwege al die verschillende systemen hebben bedrijven overal en nergens data verzameld. Dat maakt het een hele opgave om relevante gegevens terug te vinden. Want zodra je over data beschikt, moet je die natuurlijk ook gaan optimaliseren vooraleer je er de nodige inzichten uit kunt halen. Onderzoek van DDMA leert ons dat amper 20% van alle organisaties over een volledig en actueel klantbeeld beschikt.
Slingert jouw data ook rond in verschillende systemen? Wij kunnen jou en je onderneming helpen met het organiseren van die verschillende data op één centrale plek, voor een compleet overzicht.
Resultaat van slimme dataverzameling
Meer conversie
Met een slimme marketingstack kan je efficiënt leads genereren en die dan ook gerichter gaan benaderen. Zo zorg je voor een vlotte customer flow die leidt tot conversie. Consumenten bevinden zich over verschillende touchpoints, vaak verspreid over meerdere digitale platformen. Zorg ervoor dat die platformen met elkaar kunnen communiceren. Geen losse deeltjes aan informatie, maar een volledig geïntegreerde marketingstack. Zo krijg je een totaalbeeld van elke lead en kun je die gericht benaderen.
De toekomst zit wellicht in het bouwen van een CDP (Customer Data Platform). Een CDP is een volledige setup die klantendata verzamelt overheen alle digitale kanalen, vervolgens de data opschoont en combineert tot een aangevuld en up-to-date klantenprofiel. Die gegevens kunnen dan opnieuw gedeeld worden met allerlei marketing tools en stelt je in staat om met personalisatie de ervaring van websitebezoekers, sociale media volgers etc. naar een hoger niveau te brengen.

Minder fouten
Binnen je bedrijf ben je aan de slag met meerdere tools zoals een CRM-systeem, administratie, planning, to-dolijsten… Door al die losse systemen moet je vaak handmatige handelingen uitvoeren. Hoe vaker je gegevens bewerkt, hoe groter het risico dat je foutenmaakt. Wanneer je tools koppelt en vervolgens automatiseert, gebeurt die overgang foutloos en dus efficiënter.
Gratis integraties
Er zijn al heel wat gratis en plug-and-play-integraties beschikbaar op het internet. Maak daar zeker gebruik van voor een nog sterkere digitale strategie. Dat levert resultaten op die je investering dubbel en dik terugbetalen. Ook wij zijn grote fan van integraties en geloven in de onmisbaarheid ervan. Bekijk onze gratis integraties om ook jouw bedrijfsprocessen te optimaliseren!

Onderneem actie
Laat je verschillende digitale platformen communiceren met elkaar en ontdek de voordelen van slimme dataverzameling en -interpretatie. Meer weten hoe dat in de praktijk kan voor jouw onderneming?
Neem contact op en we bekijken hoe we jouw businessflows en je complete stack van marketingtechnologie kunnen verbinden, automatiseren en optimaliseren.