Integraties

Ontsluit de dataschatten in je verschillende marketingtools en verbind ze met elkaar, voor betere inzichten in je klanten en bedrijfsvoering.

Slimmer integreren

Het volledige speelveld van marketingtechnologie beslaat meer dan 8 000 tools en platformen, die stuk voor stuk meerwaarde bieden met je data, sociale media, content, e-mailmarketing en nog veel meer. Al te vaak kopen organisaties een wirwar aan verschillende tools aan om hen te helpen bij de uitbouw van hun bedrijf. De ene grote fout die ze daarbij maken? Ze laten na om de tools in kwestie met elkaar te verbinden.

Denk bijvoorbeeld aan marketing automation met Hubspot, e-mailmarketing in Mailchimp en CRM met Teamleader. Stuk voor stuk erg krachtige tools. Gebruik ze echter naast elkaar? Dan blijven je data opgesloten in silo's en gaat er een ongelooflijk potentieel verloren. Een lead die via je website een contactformulier invult, komt dan wel in Hubspot terecht, terwijl Teamleader (en bijgevolg je customer service-verantwoordelijke) in het ongewisse blijft. Verbonden dataflows zorgen ervoor dat je bezoekers gerichter kunt benaderen met een ééngemaakte strategie voor marketing automation.

Laat je tools met elkaar communiceren

Een tool die in 2020 nog geen API beschikbaar heeft, is gedoemd om te falen. Een API (application programming interface) kan je zien als een aansluitingspoort die het mogelijk maakt om op de software in te haken en een integratie te schrijven met andere platformen. 

Ook je website is zo’n platform dat je kan gaan integreren. De ultieme customer experience vindt plaats over verschillende touchpoints, vaak verspreid over meerdere (digitale) platformen. Zorg ervoor dat deze met elkaar kunnen communiceren.